Avramling.

Dagens: Jag red i paddocken, Newton var otroligt seg och lat och tung. Men efter att jag jobbat honom lite i skritt och gjort lite halter med mera blev han mer på sen. Hade en liten idé, om att försöka få honom i galopp, nämligen att mamma skulle stå med longerpiskan i mitten och jag red, Och vi fick honom i galopp 2 gånger efter lite jobb. Sen i andra varvet blev newton väldigt trängd och kastade av mig, eller han skulle nog sparka mot piskan. Så då longerade jag honom, fattade galopp och saktade av flera gånger i båda varv. Sen hoppade jag upp på honom igen och skrittade av. Men jag är glad att vi fick galopp ett par gånger iallfall. Första gången han galopperat med ryttare inne i paddocken. Nu jävlar vill jag att han ska kunna galoppskänkel. Imorgon ska jag rida ute på grusvägen och få igång honom och trava in honom i galopp.  Flera gånger.

Jag ramlar typ bara av på söndagar, dom senaste söndagar som jag ridit ramlar jag av. haha, Newton vill nog ha vilodag på söndagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0