Dagen bestod mest av lek.

Idag regnade det ända till fyra, fast på yr.no stod det att det skulle sluta vid 1 :(
Så jag väntade tills det slutat innan jag gick till stallet. Sen "lekte jag och newton lite, horsemanship, grunder för frihetsdressyr, men skulle behöva en medhjälpare i början på frihetsdressyren. Vi övade lite med att sätta upp hoven på ett föremål, cavalettistöd. Sen sätta hoven i ett däck, och sedan båda framhovarna, sedan bak, och sedan båda bak, fast jag fick lyfta i fötterna. Men ändå, det gick bättre och bättre. Första gången satt jag dit hoven, och han drog bort den direkt, så fastnade han i kanten på däcket så de åkte med, plus att det var vatten i så de skvätta, han gjorde världens skutt, men lugnade sig snabbt. Sedan gjorde vi lite stretch-övningar. Sen hade jag honom lös och att han skulle stanna och komma när jag gjorde tecken för det. Det kan han, jätteduktig är han, men ibland går han iväg och käkar gräs i kanten istället.
Betade honom också där det finns mycket klöver, då blev han klad hest :)

Medans jag mockade och fixade fick han gå i rondellen och beta av lite. Sen borstade jag honom och Tömkörde, gick jättebra, i skritt och trav, men sen började han dra iväg med mig, jag tog av tömmarna och släppte honom lös i paddocken och lät honom springa av sig, jäklar vad han sprang, han tyckte nog det var både skönt och kul. Sen sa jag att han skulle trava istället för galoppera och det gjorde han, Sennär jag tyckte han travat färdigt bad jag honom komma och han kom till mig i mitten och han gick med mig till utgången utan att jag höll i honom. Sen gick vi enpromenad vända runt stora åkern för att skritta av.

Sprayade honom också med myggmedel innan vi gick in. Det gillar han inte, men jag antar att det bara är att spraya på så bryr han sig inte tillslut.

Tyvärr blev det ingen ridning idag, vet inte varför egentligen, regn och mygg antar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0