Hopphopp.

Idag var det varmt och fint, men också kvavt, sådär så man blir svettig för igenting ni vet. Löshoppade hästen idag för att sedan riva löshoppningbanan. Jag pressade honom inte så länge och så hårt på grund av värmen. Och han var inte alls lika pigg idag, men rusade på ibland. Satte bara upp ett hinder nu, så han fick mäta avståndet själv. Det gick bra, han hoppade fint många gånger om han hade lite fart, annars släpar bakbenen efter. Han lyfter inte dom lika högt som frambenen, han liksom glömmer av dom, haha. Men han tog fart och hoppade över, liksom drog sig mot hindret. Han hoppade typ 65 cm, inte överdrivet högt direkt, men det är nog de högsta han hoppat :P
Måste fixa hinderstöd och nya bättre bommar!
Sen borstade jag honom lite för han var lite dammig, släppte ut honom och han rullade sig direkt så han blev helt grå igen. haha, jaja han är ju trots allt en häst :)

tyvärr är det svårt att ta kort när man löshoppar eftersom man måste fösa fram honom i hörnen med piskan. Jag skulle haft nån fitograf med mig varje dag, hehe :)

Kommentarer
Postat av: rebecca

haha, det är så typiskt! när man har borstat/badat hästen så går dom alltid och rullar, suck :)

2009-08-04 @ 13:33:57
URL: http://rrebeccaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0