Löshoppning.

Jo det blev löshoppning tillslut ändå :) Fixade iordning banan för löshoppning, sedan släppte jag in hästen, jag och mamma stod inne med varsin longerpisk för att fösa fram Newton. Han tyckte det var kul och sprang som en tok. Hade inte direkt nån höjd på hinder utan hade först en bom på backen, sedan en cavaletti och sedan en till cavaletti på ca 30 cm högt. Mest för att han skulle lära sig få koll på sina ben, och bedöma avstånd lite själv. Ibland rev han, for rakt igenom bommarna bara, ibland kom han fel. Och ofta för fort. Men många gånger såg det riktigt bra ut också. Så jag var nöjd. Svettig blev han också, helt blöt på bogen och halsen. Men jag tror han tyckte det var kul, för han blev inge sur, och han sprang på som fan. Lite hungrig bara och stannade i hörnen ganska ofta för att käka, men om man var med honom hela vägen och föste fram honom gick det bra. Jätteduktig var han, även fast han inte har så bra koll på sina ben när det kommer en bom :)

Har låtit grejjerna vara kvar på banan, så ska vi löshoppa på måndag också tänkte jag. Imorgon blir det longering med bommar och kanske nån cavaletti. Eftersom Löshoppningsbanan är kvar finns det inte så mycket plats för annat. Känns som att galoppen är pågång nu. ofta blir det fel galopp, och ofta korsgalopp, men huvudsaken är att han galopperar, då har han fattat grejen. Sedan lär han sig nog höger och vänster mer av sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0