Medryttare Sökes.

Har lagt ut annons på Newton nu, haha nu vart ni rädda för att jag ska sälja han va? :P Nej men annons om medryttare till honom. Kan nog behövas ibland, för vissa dagar kommer jag nog inte hinna hem och rida. La ut de på hastannonser.se , kanske hänger upp en lapp på anslagstavlan på ridklubben sen också. såhär står det i annonsen:

Medryttare Sökes

Jag söker en tuff, bestämd och envis men snäll och lugn medryttare till min femåriga haflinger vallack. Behöver hjälp några dagar i veckan, kanske två eller efter överenskommelse. Pga skola på annan ort.

Du ska ha vana av unghästar och vara duktig att rida.

Newton är snäll och gosig i stallet men kan testa nya människor som han inte fått respekt för. Snäll att rida men är under inridning/utbildning. Kan skritt, trav, bakdelsvändning, påbörjad framdelsvändning, någorlunda skänkelvikning. Galoppen är på G. Newton är runt 145 cm i manken, är en nätt haflinger men ändå robust.

Jag söker dig som vill ut i skogen och rida, och även på banan. Träna dressyr och hoppning. Du ska vara skötsam och minimum ålder är 16 år. Men framförallt att du är duktig med unghästar. Vuxna inget problem, dock inte över 70kg. Stallet ligger ca 2 - 3 km från mora centrum, i Öna. Bussförbindelse finns från Stan, sen får man gå ca 400 m.

För övrigt så är det världens sötaste häst :)


Mejla och skriv om dig själv så hör jag av mig om provridning :)

Det är viktigt att ni går ihop.


Med vänlig hälsning Emma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0