Promenad-vecka.

Jag bestämde mig för att Newton skulle bara ut på promenader i en vecka för hand. För att se om det blev bättre. På Söndagen(?) tittade Lou på Newton när jag gick med honom och travade, hon tyckte han såg fräsch ut. och han var mycket bättre faktiskt. Så jag tänkte att han skulle få ta de lugnt en vecka sen sätta igång han igen efter promenaderna. Om han fortsätter på samma sätt när jag rider får jag nog reda ut det bättre. Ringa vetrinär och skit. Men jag hoppas bara att det bara var mjölksyra som låg kvar i musklerna. som gjorde honom stel och ovillig.

Började praktiken i måndags med Roger, kul att träffa Roger igen efer sommarlovet. Roger är hovslagare i Falun som jag praktiserar hos varannan vecka.

Om jag hinner hem imorgon ska jag Longera Newton, och om jag hinner hem på torsdag sätter jag mig på honom och känner mig för lite hur han känns.  I sånna fall blir det ett kortare och lugnare pass.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

SV: Jasså, där ser man ;P

2009-08-27 @ 10:46:11
URL: http://jennifersumar.blogg.se/
Postat av: Veronica

Svar: Jaha, det visste jag inte :) Men dom har ju ganska mkt travgrejjor, så kan tänka mig det :)

2009-08-28 @ 13:33:23
URL: http://veronicasroka.blogg.se/
Postat av: Sofia

Roger, han har jag som hovslagare!

2009-08-28 @ 18:07:52
Postat av: STOCKHOLMSJENNA

hur har det gått med newton?

2009-08-30 @ 14:50:57
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0