Stel.

Idag började skolan, hållde på å få magsår redan, men jag hade inte tänkt berätta om det. Jag går på Naturbruksgymnasie i Falun, precis börjat sista året. Jag läser hästhållning och hovslageri.

Hursomhelst, när jag kom hem gick jag till newton och skulle rida i det fina vädret. Sätter mig i sadeln, skrittar, och han är jätteseg och konstig, inte alls frammåt, stannar och vilar på vänster bak. Jag tänkte att det vara var av ren lathet och får tillslut fram honom igen, men han går med korta steg med bakbenen. Ber pappa titta på honom medans jag skrittar. Han stannar och står på vilande fot på vänster, men tar kortare steg på höger. Jag hoppade av och kände på honom, han var inge varm eller så. Sen går vi en promenad med honom i skogen, och han börjar få tillbaka stegen.
Det vi misstänker är Mjölksyra som ligger kvar, att han sträckt sig, träningsvärk eller bara stel. Vi masserade honom genom hela kroppen inne, han tyckte det var skönt, inte för att vi är hästmassör-experter, men bara för att känna igenom honom. Han var lite stel på ett ställe på baken och kanske att han reagerade något, vi knådade lite och hoppades på att mjuka upp det lite. Stetchade bakbenen också för att sträcka ut.
Hoppas det inte är nå värre.
Han var lite såhär i ridningen sist också, när jag red med bommar. Men nu var det värre. Men jag har inte märkt något dom dagar emellan när jag longerat och annat. Kanske är det något med sadeln.

Kommentarer
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

fräckt ;) får leta lite och se om jag hittar bild ;)

2009-08-21 @ 20:39:18
URL: http://catago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0