Ridhjälmar.

Hittat ett par Hjälmar som var Okej, som liknar John whitakers classic wellington. Fast ingen hjälm är lika snygg som den. Några olika med skinnremmar, lågprofilshjälmar och några mer åt dressyr.

 

Hjälm nr 1 - heter tydligen proffesional riding hat (?) En hjälm med läderband fast hjälmen känns lite mer åt Dressyrhållet. 1150kr
nummer 2 - Hittade den på Filippas Ridsport, en Champion Grand Prix, Faktiskt ganska lik John whitaker.(nr 3) Såg helt okej ut, men tyckte den var något dyr för att vara en "fejk". 2095kr Fanns även lika fast en annan modell, mot dressyr för 1899kr
nummer 3 - Charles Owen John Whitaker Classic wellington, snyggaste hjälmen genom tiderna. VILL HA! <3 Billigaste hittade jag för ca 2790kr. Hittade även en utländsk sida där de kostade i pund. ca 1500 svenska (tror jag) men sen tillkommer frakt, moms och nå avgift för att de kommer från ett annat land å skit.
Nummer 4 - Charles owen Hampton, väldigt lik wellington. 2130kr
nummer 5 - Gatehouse hickstead, lite mer åt dressyrhållet, alltså inte en lågprofilshjälm. från hööks 1099kr

Kommentarer
Postat av: Jeanette

sv: ja absolut att jag kan fota dig om jag skulle har vägarna förbi..



usch för att välja hjälm, inte lättaste eller roligast och dyrt. ;)

sussa gott



kram

2009-08-12 @ 00:26:01
URL: http://www.sunstreet21.devote.se
Postat av: Karin

Åhhh vad jag är sugen på en JW Classic-hjälm. Frågan är bara när jag ska slänga ut 2 700 spänn på en sådan. Var nära på GHS i år, men blev inget köp, det var lite synd.

2009-08-12 @ 10:35:19
URL: http://horzelife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0