Dressyrlektion för Nina

Ja igår red jag ju lektion för Nína, jag tyckte hon var bra, tydlig och bra tips. Jag ville få honom mer framåt och hon hjälpte mig, och han svarade mycket bättre för skänkeln. Och fattade även nån galopp av sig själv. Sen galopperade jag några varv i vänster, sen när jag bytte varv och skulle ta de i höger på stannade han, och sparka bakut när jag la till spöt. Och han fortsatte så i det varvet, även när jag inte skulle fatta galopp utan bara trava på. Och han gick också som en ostkrok i det varvet, med bakdelen innanför, och ställd i halsen/nacken.

Nina sa att hon var inte säker på att han var ren, så hon ville att jag ska kolla honom innan jag rider igen. Och ja tanken har slagit mig också att han har ont, men det är ju lätt att bli blind själv. Jag har liksom tänkt att det bara är hans svåra varv och att han är bekväm av sig.

Så ja lektionen gick ganska bra och det gav oss något. Både positivt och negativt.
Jag blev ledsen, fick ångest och kände mig oproffsig.

känns som att jag sitter och väntar på att 20tusen kommer gå åt på veterinärbesök, triangelmärkning, avlivning, lösa benbitar, senskada eller nått annat skit. Så nu känns det ganska mörkt.

Fast som nina sa, det behöver inte vara nått stort, det behöver inte var nått alls. Men det är bäst att kolla.
Och ja visst är det så.

Så jag har ringt veterinären nu och väntar på uppringning...


Kommentarer
Postat av: Emilia

Hoppas det inte är något ! Men de e säkert bara att han e starkare i ena varvet . de är säkert ingen fara.. kul att de gick bra på träningen annars :-)

Kramar / Emilia

2009-12-09 @ 12:03:21
URL: http://misswiicked.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0