Ett stort kliv bakåt.

Torsdags: Red i paddocken, hoppade över cavaletti med mellanrum på 1 galoppsprång, och det gick hur bra som helst, och fattade galopp direkt, jag övade på galoppfattning, gick super. och när jag hoppat färdigt tänkte jag ta en galopp och sedan avsluta, men han vägrade fatta galopp, helvette!! men jag var envis och han med, vilket resulterade i att han inte ens ville trava sen, så jag fick lov att ringa dit pappa så han fick hjälpa mig att få honom i trav. travade lite och så fick det vara bra sen. Kul tänkte jag, då har man förstört allt vi byggt upp och var tillbaka till noll igen.

Lördag: skrittade barbacka ch tränade på att backa.

Söndag: red i paddcken och tränade på att fåhonom i trav och nån galopp, gick sådär, nån gång fick mamma rycka in med pisken.

Måndag: Samma som söndagen med lite träning på volter och böjnning och ställning.

Tisdag: Red inte så länge och bara gjorde korta travsträckor och ingen galopp pga hårt underlag. trav, skritt,trav,halt Allts övergångar, lite flyttning för skänkel. Och försöka på stöd i handen-munnen. hållde stöd när vi travade,släppte i skritten. Och tränade på lite livligare skritt. Det gick ganska bra förutom att han vägrade nån gång bara.


Ludde, haha, ser riktigt björnig ut i sin vnterpäls.

Varför blir dom bra bilderna suddiga jämt?
Nu när jag kollat på alla bilder mamma tog så ser jag att jag måste verkligen trampa ner mer och komma ner i sadeln, kanske hade vart lättare omm sadeln satt bättre..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0