Longering och skoning.

Lärde mamma longera idag, och det gick bra och mamma och newton var duktiga båda två :)

Sen efter skodde jag honom fram, ganska snäll i början men sen tröttna han och var hur bråkig som helst, och jag orkade inte med honom, men kämpade på, blev irriterad och arg, och grinig. Och Newton blev ännu tröttare på att stå still, men tillslut blev det klart, tog ett tag, men newton får skylla sig själv när han krånglar. Fan vad jag svurigt åt honom, just nu är jag på dåligt humör och inte speciellt glad på min häst.

Men det är ju mitt fel också, ju argare jag blir desto mer bråkar han. Och jag är inte snabb på att sko än. så jag förstår att han tröttna, och han fattar ju inte att han ska stå still, och han fattar inte grejjen.

Jag kokar av ilska och ångest.

nu har han iallfall snösulor!

Och annars så blev resultatet ganska bra om man tänker på att han inte kunde stå still. Stegra sig, tyngde ner allt han hade på det benet jag hållde på med, röck med benen...hela tiden..


Kommentarer
Postat av: Warnmark - Adventsutlottning -bloggen för dig och din häst

sv; Haha det håller jag faktiskt inte med om. Ju bättre balans osv man har ju bättre ryttare är man och ju mindre ramlar man av ;). Nu menar jag verkligen inte att jag är någon fantastiskt duktig ryttare men ja.. Jag tror att du förstår vad jag menar.

2009-12-06 @ 22:15:35
URL: http://warnmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0