Ridning och rakning.

Red i paddocken idag, första gången på en vecka. Det var blött som fan. Kan ju säga att det gick bra i början, sen när jag skulle göra galoppfattningarna krångla han, men fick tillslut några galopper i både varv. i traven kändes han fin och framåt. Och i slutet slappna han av och gick väldigt fint i nacken i lugnt trav och i skritten.
Och när han krångla och jag inte orkade banka på längre slog jag till med pisken, och han sparka bakut, och jag piska osv, så som vi brukar hålla på och han blir bara mer vrång, men idag sparka han faktiskt bakut högre än han brukar. Men han blev heller inte lika vrång som vanligt.

Vet inte hur det här blir imorgon, jag som ska rida för Nina i Ridhuset imorgon, Nina är A-tränare i Drressyr. Jag och newton har tagit några steg tillbaka, det som gick så bra för ett par veckor sen.. Jag har ingen motvation, självförtroende eller tålamod. Och newton är inte speciellt samarbetsvillig med mig nu, jag förstår honom. Jag blir bara arg och han krånglar, jag är stressad och rider jämt när det är mörkt. Det går inte att rida ordentligt nu heller. Det slutar jämt med dåligt humör.

Jaja Hoppas att Nina kan hjälpa oss, ge mig tips för att få en piggare, känsligare och gladare häst.

Jag är jättenervös för imorgon, och jag har sämst självförtroende nu.

Rakade klart honom idag också. eller jag gjorde iallfall så det blev lika på båda sidor, haha. tog inget på låren som jag tänkt, han var otålig och trampa runt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0