Snöstyltor óch halt.

I fredags red jag ut, det var massa snö och allt v ar jättemysigt, dock var det kramsnö och newtopn fick värsta snöstyltorna, så det blev mest skritt och lite trav. Han hållde på att ramla ett par gånger, styltor fram och halkar bak. annars gick allt bra och han var duktiog, men han hade behövt springa av sig, men de gick inte.

Igår red jag till ängen och trava runt, det är inte lika hårt där och får inte snöstyltor på samma sätt. Tog några galopper också, det gick bra. men i en kurva när vi galopperade så halka han med bakbenen och gick omkull. Han låg ner en stund och pusta men reste sig igen. jag klappade om honom och gick hem med honom till fots. Och jag tror det gick bra för honom. Med mig gick det bra, och newton travar iallafall i hagen.
Men jag blev lite rädd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0