Dagens framsteg i longering.

Idag longerade jag honom igen, bara för att fortsätta gårdagens pass innan han glömt igen. Jättebra gick det, fick hnom att trava enkelt, och flera flera varv kunde han trava, oftast tills jag sa till. Fick han i galopp 5 gr också, fast bara några språng, Han blir så sur och attackerar spöt såfort man använder det lite. Fast nu har han iallfall respekt för det. Och han blir sur på spöt men inte mig, haha. Ja stor förbättring iallafall, även om han fortfarande attackerar och sparkar mot spöt. Jag menar, igår fick jag honom knappt att trava, eller jo tillslut, och idag trava han på jättebra och jätteenkelt från början. När jag pressar honom som han blir sur, när han ska trava på mer eller galoppera, men jag blir väl för ivrig. En sak i taget, en förbättring räcker. Blir bara så envis när han sparkar och attackerar. Men det blir nog snart bättre. :)

Hööks katalogen kom på posten idag, och jag kände det faktiskt på mig, jag har väntat på den ett tag. Nu ska jag kolla igenom den... igen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0