Dressyr.

Longerade på förmiddagen, det går bra nu, i skritt och trav. galoppen fattar han inte, blir bara sur på spöet. Vill börja jobba honom i galopp snart. Red på kvällen, i början kändes han inte som vanligt, konstig, kändes inte som samma häst. Kände om sadeln satt långt fram kanske, och jag hoppade av och drog bak den iallafall. Kändes som jag satt jättelångt bak. Och när jag travat en stund kändes han som vanligt igen. Han var lite okoncentrerad innan.  Gick jättebra sen, han bajsade jättemånga gånger och kissade 2. Vi travade på volt och rakt spår, blev lite dressyr idag. Försökte länga traven, vilket gick, ibland.  Vill få igång honom lite mer, lite mer fart och energi. Även i skritten ville jag få en mer utsträckande och mer levande skritt, vilket gick bra med lite arbete. Även skänkelvikning fortsatte vi med idag, han har lättare att flytta åt höger för vänster skänkel, än åt vänster för höger skänkel, men tillslut flyytade han fint åt vänster också en gång och då travade jag av. Något som han är duktig på är att göra halt direkt från trav.

Kommentarer
Postat av: Ina Jacobsen

Oh vad härligt att ni gör framsteg :)

2009-07-16 @ 23:31:13
URL: http://inajacobsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0