Dressyr.

Igår blev det vilodag, regnade hela dagen, usch.
Idag fyller jag år och jag har ridit idag. Gick jättebra, han stannade inte en enda gång och jag behövde inte använda spöt alls. Provade lite skänkelvikning i skritt och trav åt båda håll, och han flyttade sig lite :) alltså inte 100 procentig skänkelvikning direkt men något :D Han längde på traven också när jag ville det. Jättefin och trevlig var han, sedan tog vi grusvägen och fick galopp 3 gånger. Fast han fattar inte galoppskänkel men vi travar på som fan och ramlar in i galopp. Idag kändes det som att vi skulle kunna starta dressyrtävling närsomhelst, haha. Nejdå, men det var riktigt kul och trevligt, fan vilken bra ponny! Det tar sig med träningen :) Nu är det galoppen vi ska träna in. Det har gått så fort nu på slutet, i början var det segt, för han ville bestämma, men nu går det verkligen att träna. Vi har blivit bra vänner. Spännande att se vad det blir av honom, hopp, dressyr, eller kör. Det mesta går ju faktiskt bra. Och han är lättlärd, det kommer bli en kanonponny. Bästa ponny <3

Kommentarer
Postat av: marie eriksson

Grattis på födelsedagen! Vad kul att det går så bra! :D

2009-07-10 @ 16:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0