Framsteg och lite lyft.

Oojojoj vad bra det gick idag.
Red i paddocken med bommar som sagt. Gick med honom över bommar och ett litet hinder först innan jag satte upp. Klumpig som fan var han över hindret, bara stampa igenom, men när jag satt en markbom framför så han inte kom för nära innan han lyfte så gick det bättre och han klev över utan att riva ett par gånger. Observera att  hindret var typ max 30 cm. Sen satte jag upp och red, började trava ganska direkt och sedan trava över bommar på volt, tre stycken bommar på böjt spår, gick super! Skrittade sedan över hindret, gick bra, sedan travade jag över, gick kanon, även om han var lite klumpig och rev ibland, han rev typ lika många gånger som han klarade det. Men jag klagade inte, berömde bara när han inte rev. Tillslut orkade han inge mer, stannade, jag piska på han sparka jag piska på han sparka, jag piska och han gick fram, han gav sig. Så var det några gånger, men jag vann varje gång och han gav sig. Tillslut slutade han stanna, eller jag kunde lättare bestämma. fyfan vad skönt det kändes, vi kunde trava flera varv utan stopp eller avsaktningar eller trams. Vi travade ochså över 6 bommar på böjt spår, vilket han tyckte var lite jobbigt på dom sista bommarna kände jag, men han lyfte iallfall på fötterna bra. Såhär mycket trav har vi aldrig ridit. Och han bajsade seriöst typ 7-9 gånger under detta ridpass, på lite mer än en timme. Så det vara bara bra, få igång magen lite. Han gjorde verkligen som jag sa, när han insett att jag inte gav mig. I slutet när jag travade av red jag snett igenom, och provade mig på en skänkelvikning, och lite åt sidan gick han allt. Fyfan vad happy jag är. Det går inte att förklara hur bra det gick idag, och inte hur lycklig jag är heller :) Newton var bäst idag <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0