Gräsätare som gräsätare.

idag blev det en kvällsridning på grusvägen fram och tillbaka lite i skritt och trav. Han var väldigt stark och het när man travade hemmåt. Så jag tänkte låta honom trava på fort och kanske att han ramlar in i en galopp. Men precis innan han är påväg in i en galopp hör jag en gräsklippare framför oss som är väldigt nära grusvägen, fick verkligen kämpa för att få stopp på hästen. Jag skrittar förbi, han som kör ser mig inte, men jag fortsätter skritta på, och när vi är jämsides med gräsklipparen ser mannen mig, samtidigt som newton blir uppstressad och börjar skutta. Men jag höll mig kvar som tur var. Men det konstiga var att gubben såg ju att hästen blev rädd, han slutar bara köra gräsklipparen, vafan man stänger väl av helt? eller? Jaja, Newton var uppstressad efter också och jag skrittade honom lugn tills han glömt bort det. Hursomhelst så gick ju allt faktiskt jättebra, trots gräsklipparen, det gick ju faktiskt bra med det också, ändå. Sen hoppade jag av, tog av sadeln och gick en liten promenad i skogen med honom, och pappa och hunden, innan han fick gå in och få kvällsmat. Så nu har Flärran fått en ny promenadkompis, haha, han som är så rädd för hästar. myggigt som fan var det, satt typ minst 50 st under magen på newton, och dom bet mig på armarna fast jag hade långärmat  :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0