Internet ute i skogen.

Hej, mitt trådlösa internet funkar här i stugan ändå, jag trodde inte det. Så jag ska berätta lite. Det tog 40 min att lasta Newton, det hade säker kunnat gått fortare men jag ville inte stressa honom eftersom han inte är van. han går in utan problem, tar en tugga ha och går ut. Så man hinner liksom inte sätta fast bommen innan han backar. Han var inte rädd, utan kände sig bara lite trängd när man flyttade väggen och skulle sätta för bommen bakom honom. Men efter 40 min fick vi igen. Han blev lite förstkräckt när han satt fast, jag åkte med i transporten en liten bit för att se hur det gick. Det gick bra men han var lite uppstressad, men lugnade sig mer och mer. När vi kom framtittade han sig lite runt bara sedan började han käka, kom fort till ro. Nu har vi varit här ett par dagar och allt går jättebra, han trivs jättebr, han är så  lugn och kamratlig. Vi har inte tränat något än, bara kommit till ro här på berget och tagit det lugnt, lite semester måste man ha som häst också :)
Det går bra även i stallet, han står i spilta, och redan första natten var han spånig, vilket måste betyda att han legat ner. Positivt!
Som sagt så trivs vi här både jag och han. Idag har det varit dåligt väder tyvärr. Skriver mer sen och så ska jag ta massa bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0