Klumpfot

Red på banan här om dagen, försökte rida lätt så mycket som möjligt, då det är lättare och skönare att sitte ner i traven på newton. Det är som att sitta i en fåtölj, så skön trav har han. Försöktefå igång han så mycket som möjligt, att han skulle trava på lite mer, lite vaknare trav. Red mycket på volt och raksträckor, försökte länga och korta traven. Men han drog sig verkligen mot utången i volten, så jag nötte på det väldigt mycke, så han kunde sluta dra sig. Och när vi hade hållt på ett tag, måste ha fått mjölksyra eller något, för han snava på sina egna fötter, stupa rakt fram på den raka banan, och jag flög framåt, var mest rädd för om det hände något allvarligt med hästen. Han for på sidan och jag hade benet under hans mage. men han kravlade sig upp igen och var som vanligt, inge öm, inge värme, inge halt eller omtumlad. jag fick lite ont i vaden men inge mycke. jag hoppade upp igen och travade av. klumpfot ännu en gång. När han fått mer balans, muskler och kondition tror jag det blir bättre, då orkar han nog bära upp sin ryttare bra och själv vara i balans och ha koll på sina ben, hovar. Och får säkert inte mjölksyra lika lätt.



som ni ser så är underlaget ganska plant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0