Lek.

Idag Tömkörde jag newton lite grann på kvällen, vill liksom hålla på med honom lite även fast vi har "semester", så han blir hanterad, och så är jag så rädd för fång. men efter när jag tagit av honom och så, så börja han busa och leka, sprang som en tok, och jag sprang med, jag lekte häst. Vi sprang fram och tillbaka och newton gjorde världens språng och sparka bakut i luften. Han sprang igenom granar och allting. Busponny :) Sen lät jag honom lugna ner sig innan han skulle gå in, men när jag gick och ropa på honom vid grinden kom han i full galopp igen till mig :) Så jag gick några varv runt i hagen först innan vi gick in så han fick skritta av.

Vi mår så bra här, vi trivs och njuter av livet i vildmarken. Även m det är tråkigt väder, regn, moln ch kallt, men imorgon och på onsdag ska det bli fint, och på Torsdag åker vi hem. Det märks att Newton tycker om Gropberg :) Han går i sin hage i skogen och pysslar och donar. Skogsmullen :)

Det är en jättestor gran i hagen som han kan gå in under och där har han värsta kojan, han brukar stå där, både när det regnar och inte. Så när man ropar på honom sticker han ut huvet från granen. Sötnos :)
Och när han inte är där och jag går in där då kommer han direkt, precis som att det är hans koja och han ska visa mig den :)

Jag är så lycklig

Kommentarer
Postat av: Ina Jacobsen

Oh hoppas du lykckas fota honom under granden, hade varit skit kul att se :)

2009-07-29 @ 09:22:53
URL: http://inajacobsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0