Min tredje avramling på Newton.

red igår efter regnet, satt mig upp började skritta fram, och rätt som det är gör newton värsta bockningarna utan att jag är beredd, vi liksom skrittar fram och jag håller knappt i tyglarna. Det var inga småbocksprång han gjorde heller så jag flög av utan att veta om det. och jävlar vad ont i huvet jag hade, och newton kom fram till mig direkt som att han sa förlåt. Sötnosen. Jag hade ont i huvet hela kvällen sen, därför jag inte skrev igår, låg bara på soffan. Fast jag hoppade upp igen på hästen, annars hade ju han vunnit stenhårt. så vi tog ett litet skrittpass. Jag hade för ont i huvet för att trava, annars hade jag gjort det. Det gick iallfall bra, han var inte uppstressad eller något, så jag undrar varför han gjorde det. det kom liksom så plötsligt, som att kan skulle blivit skrämd, fast sen är han coollugn. Antinget blev han rädd eller så var det bara nån fason, eller så låg sadeln för långt fram. Det är iallfall bättre i huvudet idag, och jag tror inte att det var hjärnskakning, kanske en mindre, för jag var lite snurrig efter, men pupillerna jobbade på bra och jag var inte illamående. Lite stel i nacken är jag idag bara. Snart ska jag gå och longera, så kanske han får ur sig lite spring i benen.

Kommentarer
Postat av: Ina Jacobsen

sv: Oh, ja de är ju ett kanon pris på dem - som hittat! Du köpte också dina på Granngården då? Tänkte köpa de rosa först och ångrar mig lite att jag inte gjorde de faktiskt...

2009-07-13 @ 16:10:13
URL: http://inajacobsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0