Onsdagen - Verkning och tömkörning.

Såg att jag glömde skriva på onsdagen, då verkade jag iallafall Newtons bakfötter, framfötterna tog jag förut. Ja jag utbildar mig till hovslagare. Vi stod ute och gjorde det, då det är så trångt inne. Men bromsarna var på honom hela tiden, och han orkade inte stå på tre ben längre än max 5 sek. Så det tog sin lilla tid, och han tröttnade och jag med. Men vi gjorde klart iallafall, det kunde blivit bättre om han kunde stå still, men jag gjorde mitt bästa och det blev bättre än innan iallfall, vilket är det viktigaste. Hovarna blev mindre och finare, ganska nöjd är jag ändå, med tanke på hur omständig han var. Och han har bättre isättning nu än innan. Fast det gick bättre än när jag tog framhovarna faktiskt.
Glömde ta en Innan-bild, men här är iallfall resultatet.:


Efter verkningen tömkörde jag honom, vilket gick väldigt bra måste jag säga, bästa tömkörningen på länge. Fick honom även att trava. Nu nog om Onsdagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0