Queens Fizzy

Min favoritponny på ridskolan har avlivats. Hon var min älskling, hon var bäst, hon var speciell, han var duktig och pigg. Gumman, bara 15 år blev hon. Jätteduktig Dressyrponny, lite het i hoppning. Hela tiden har hon varit min favorit, från när jag börja till nu, fast nu är jag inte kvar på ridskolan längre. Men ändå. Hörde att det var nått i hovarna, att det gick att fixa, men det skulle ta lång tid, dom får väl ut mer på försäkringen än att sälja henne till någon som har tid och lust att få ordning på henne. Många minnen med dig gumman, du har lärt mig grunderna, och lite till. Vi var ett litet team du och jag. Du var värd att leva ett längre och lyckligare liv. Vila i frid gumman, nu betar du på dom evigt gröna ängarna <3

Finaste Fizz

Kommentarer
Postat av: Ina Jacobsen

Usch, aldrig kul när gammala kära ridskoleponnier måste avlivas...

2009-07-07 @ 09:44:39
URL: http://inajacobsen.blogg.se/
Postat av: Sabrina

Hej! Jag är en tjej som också red på mora ridklubb förr. Fizzy var också min favorit! Jag har länge funderat på att ta någon timmes lektion bara för att jag saknar fizzy så mycket. Jag älskade hur het hon var, hon gick alltid fram. Och nu googlade jag på hennes namn och fick fram din blogg här så jag läste lite och hittade det här inlägget. Det gick verkligen rakt in i själen! Vet du hur länge sen det var dom gjorde det? maila gärna mig: [email protected]

2010-10-31 @ 17:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0