Ridning, lastning och ett trasigt träns.

Hann inte skriva igår om hur det gick. Vicky kom iallfall med sin Carismo, Newton blev het på han, vi gick till paddocken och skulle sitta upp, newton kunde absolut inte stå still, tillslut kom jag upp. Vi red, och sen var det inge mer med det, trodde newton skulle vara lite mer på än vara han var ändå. Han stannade väl flera gånger, men vi höll traven flera flera varv efter carismo iallfall innan han stannade. Försökta få honom i galopp efter carismo, men då stannade han istället. Latmask, så fort man pressar honom lite blir han rebellisk.
Lastningen, gick bra han luktade på rampen och klev på försiktigt, tog ett steg i taget. sen tog vicky longerlinan och drog bakom honom, vilket jag tyckte var fel, för då blev han trängd och han sprang bakåt ut, jag tappade honom och han sprang till ängen och åt gräs, skulle ta honom, han klev på grimskaftet och drog upp huvet så grismkatfet och en bit av tränset gick av. fast det funkar fortfarande. men fan, mitt fina träns :( Jaja sen fortsatte vi utan lina. Gick hur bra som helst, han stog inne i transporten, men när vicky stog bak och skulle stänga bommen ville han gärna backa ut, men är man locka med lite havre stanna han kvar och vi kunde stänga bom och lucka. Han var inte alls rädd eller uppstressad. Med lite mer träning kommer han kunna gå in i transporten själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0