Rodeo.

Red idag, tänkte rida på grusvägen, men när jag travade fram på banan var han ganska pigg i traven och lite tittig, så då vågade jag mig inte ut. Tänkte att det var bra att han travade på, men han var som sagt tittig, men jag travade på ja med, försökte lugna traven ibland också, Det gick bra faktiskt, längre steg och så. Men helt plötsligt kom ett cp-ryck som förut oc började bocka och sparka bakut, värsta rodeo. Hllde mig kvar länge, men tillslut for jag av, tappade andan lite, fick int i knät och svanskotan, var väldigt snurrig efter också. Men när jag ramlat av vände sig hästen och kom till mig direkt och såg hur det gick. gofis <3 Så jag tror inte att han vill bli av med mig, utan att det är nått fel, nått han blir rädd för, nått som nyper honom eller något. När jag slutade vara yr hoppade jag upp igen och skrittade av, mer kunde jag inte då. Om man bara kunde fråga honom.

Pappa blev lite chockad, det var den värsta rodeo han sett, tror han blev lite rädd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0