tork-tipset

Det blev vilodag idag igen, det bara regnar :( eller det var inge regn på morgonen, men eftersom jag fyllde 18 igår så var jag ut igår, och orkade därför inte göra något på morgonen. haha. Men när jag tog in honom var han blöt, han gick utan täcke idag. så jag torkade honom med hö. det hade jag inte fått göra för 2 månader sen på honom, då hade han blivit assur om jag störde honom när han åt, men det var inge problem, jag fick fixa och gnugga hur mycket jag vela medans han åt :) Det är jättebra att ta en hötuss att gnugga hästens päls med,  då torkar dom fortare, plus att man får upp blodcirkulationen. Sedan sopa jag och pysslade i stallet, jag älskar att pyssla i stallet, helst när hästarna är inne, då har man liksom sällskap, och man blir så avslappnad och bara myser. Radion var på och jag diggade och sjöng, hästarna tuggade på sitt hö och regnet öste ner utanför, det lät sådär mysigt på plåttaket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0