Vem är högst i rang, spöt eller newton?

Idag har jag ridit, men det skriver jag om imorgon, för jag orkar inte lägga in bilder på datan nu.

På kvällen longerade jag, vilket varken jag eller newton tycker är speciellt roligt, då båda blir så jävla sura. haha. Han attackerar spöt när man piskar. Att fösa fungerar inte än, han har inte så mycket respekt för spöt, och inte för mig heller för den delen. Han vägrar typ gå frammåt. Efter en timme hade jag fått honom att trava 5 gånger korta sträckor i båda varv, och då var jag nöjd. Nu blir det mer longering i fortsättningen, så han kan det utan att krångla.

1 gången - bara slumpen
2gången - bara tur
3 gången - börjar bli en vana
4 gången - inlärt

det är nått sånt där, det ska vara rätt 4 gånger iallfall, då har han lärt sig läste jag i en hästbok, kommer inte ihåg vilket tyvärr. Det var en bok som var asbra, om en man som kunde tala med hästar. Boken hette typ Tala med hästar eller nått liknande. Nästan en timme tog det innan vi var klara, jag var nöjd. Kanske en halvtimme innan något framsteg. Jag är glad för det, jag är inte en van longerare om jag säger så, så antagligen är det inte bara hans fel, jag är inte van longering heller. Jag kanske har longerat vana hästar max 10 gånger innan jag köpte newton.

Kommentarer
Postat av: marie eriksson

Hej! Hur är det? Boken dansa med hästar är jättebra! Kommer ihåg att vi hade den till hjälp när vi köpte Herman. Funkade skitbra! Kram på dig

2009-07-08 @ 15:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0