Det regnar och regnar.

Skitväder idag med, och det blev så sent innan vi kom hem från morfar, så det blev vilodag igen, fan! Nu får vädret bli bra! Inte ett enda jävla uppehåll från regn på 2 dygn. 
När jag kom ikväll stog han under träden i "vinterhagen", fast det var öppet till ängen. Stackarn.
Jaja, det är kul att ha häst ändå, fast det är dåligt väder :) När jag tog in han kratsade jag hovarna och borstade honom lite och gnuggade den våta halsen med hö. Så han skulle torka och få upp värmen. Det är ett bra tips faktiskt, gnugga med hö eller halm på pälsen för att torka och massera hästarna. Vi pussades lite i stallet också innan han gick in till sig. Och när han kom in i boxen la han sig ner i spånet snabbt och sen upp igen, han skulle nog rulla sig för att torka sig, men hann inte förens jag kom med maten.
Annars är det mysigt att vara inne i stallet när det regnar, det smattrar på taket :)
Men nu får det vara nog med regn, det är lerigt och halt i hagen, det är deprimerande, det är kallt och vi kan inte jobba :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0