Liten skogstur.

Red idag på morgonen, eller ja, vid halv 11 kanske, innan det blev för varmt. Red en timme, gick väl sådär i paddocken, vägrade verkligen gå ibland, så vi tog en runda i skogen, fast mamma h¨ållde i honom i grimskaft medans jag red. inte för att han springer iväg, utan för att han bockade av mig senast, och jag vet inte varför, om det bara var dumheter, eller om han blev rädd. Det enda han blev rädd för var en katt som hoppade iväg framför honom. Men Newton blev bara brott, hoppade till lite sen va de inge mer med det. Vi travade lite på grusvägen också, ock på hemvägen ville han trava hem. Men vi gick in i paddocken igen bara för han inte ska få som han vill, travade några volter och raksträckor sedan fick det vara bra. Måste vara mer i skogen nu. lite drygt bara att man måste gå över stor väg eller under tunnel för att ta sig till större skog.
Han var alldeles svettig under sadeln så jag blötte en svamp och gick mot honom för att blöta honom lite, men jävlar vad rädd han blev. så han fick lukta på svampen länge, sen fick jag torka lite men han var fortfarande rädd. Men bara när svampen var blöt, antagligen för det droppade vatten. Så vi måste träna med vatten så man kan bada och duscha honom. Bara han är med på vad som händer så brukar det gå ganska bra.

Han rullade sig i sanden direkt när han kom till hagen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0