Rida skritt i evighet.

Tog ett tag innan jag fick tag på honom idag när vi skulle träna, fast jag har ju blivit feg också eftersom han kan sparka. Kändes som han bara retades, stog och kliade sig mot träd i evigheter. Men tillslut gick det. Ridning på schemat idag, vi fortsatte med att göra halter och halvhalter, hållde även i honom rejält idag och drev fram honom, så han gick faktskt någorlunda på tygel, i skritt alltså. Traven ville knappt visa sig idag, fick fram honom ett par gånger bara, vrångballe. Han var inte så speciellt duktig idag , eller krånglade så fort det började gå bra, så vi red länge idag, minst en timme. Vi jobbade mycket på volt. Fick honom att backa på min beordran också. Imorgon kommer Vicky! Hoppas det ger några framsteg eller tips.


bild från idag, latmasken och jag.

Kommentarer
Postat av: therese

ett tips, det verkar som du är mkt på ridbanan? ut och träna ut ut ut och kanske vara på bana max två gånger i veckan med ung/problemhäst. bästa medlet är skogen. (:

2009-06-25 @ 08:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0