Tömkörning

Vännen min har inte gjort något på 2 dagar nu, men idag kände jag mig ganska pigg och orkade tömköra honom, för andra gången, och han är så duktig, vi gick över bommar på rakt spår och på böjt spår, sedan fick jag honom att gå i cirkel runt mig. jag som inte ens kan longera honom för att han inte fattar, men med tömmarna fixade vi det, så det är bara att bygga vidare på longeringen :) Det går så himla bra att tömköra, tror nästan att den blir en körhäst av honom, jag som trodde det skulle bli en hopp ponny. hehe, nej min häst ska bli bra på allt :) Har ett mål med att han ska dra mig till balen nästa år :D Skulle vart skitkul :)
Ibland  kan han allt vara duktig hästen min, stannade inte en enda gång i paddocken, annars när man rider så stannar han och vägrar gå frammåt, hur jag än skänklar på och bankar på honom så bryr han sig inte, nonchalerar mig totalt. Det är väl nån typisk unghäst grejj. typ:  vill int, kan int, ska int, fattar int.



Men puss på honom idag :)
Sen fick han käka gräs inne i "volten" medans jag mocka och fixa, så han får börja vänja sig, för snart öppnar vi upp till sommarhagen. Vore ju synd om han får fång eller kolik eller nå, så man får ta de försiktigt. Kallblod, små ponnyer (helst shettisar) och dräktiga ston har ju lättare att få fång. Bara ett litet tips till alla, take it easy with gras ;)

Kommentarer
Postat av: Ina Jacobsen

Oh vilket bra mål :) Hoppas du lyckas, blir det pumpavagn med drömprinsen då ?

2009-06-07 @ 17:39:57
URL: http://inajacobsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0