Tröstande promenad.

Blev så jävla arg idag på grund av en sak så jag gick till stallet, jag grät av ilska. Och när jag kommer till stallet så gnäggar Newton på mig och galloperar mot mig, åh jag vart så lycklig, att djur kan göra en så glad. Han fick mig att gråta ännu mer, och jag var så glad att ha honom. Jag mockade, lyssnade på radio och sedan borstade jag hästen och gosade, fyfan va djur får en att slappna av, att må bra. Idag var det Newton som tog hand om mig när jag var ledsen och arg. Jag tror djur känner av när man är ledsen, dom blir liksom så tröstande. <3

Sedan tog vi en promenad i skogen, lite träning i terrängen, små upp och nerförsbackar. Gick jättebra och han blev inte rädd för något.

Sedan mockade jag ur bajs från hagen och paddocken. Liksom för att göra det lite trevligare, och för att motverka mask och skit. Tre överfulla kärror blev det. Sen börja det regna så jag hann inte ta bort alla pinnar och kvistar.


Får se om det kanske blir ett till litet pass idag, om jag hinner och har lust. Så kanske kameran åker med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0