Attackerande häst.

Idag har det varit uppehåll från regn och jag longerade honom idag igen, tänkte att han kanske hade överskottsenergi eftersom han har stått i två dagar. Han kunde iallfall inte stå still när man borsta han, och han liksom var bufflig. Så jag borstade extra länge bara för det. Sen när jag skulle få honom i trav på volten så sparka han mot spöt eller attackerade mot mig, varenda gång. Jävla skithäst, fan vad förbannad jag blev. Sedan gav jag upp spöet och sprang med honom runt, vilket gick bra. Då börja han trava direkt, varje gång, och jag kunde tillslut bara gå i en liten cirkel i mitten, medans han travade runt mig på volt. Han fick trava ganska mycket idag, mer än vanligt (och jag med) tänkte så han skulle få springa ur sig lite. Och varje gång man säger att han ska sakta av (wow, som jag kör med) så gnäggar han lite försiktigt, haha, någon som vet varför? han gör samma när jag sitter upp och av honom i ridningen.
Sen efter så var han jättelugn att borsta.
Tur att det slutar bra iallafall. Det är nog det viktigaste. Men han ska fan inte attackera mot mig för att jag har spö och föser honom med.



På onsdag kommer nog Vicky och hjälper mig, vi ska börja med longeringen. Vicky är min gamla ridlärare i dressyr. Skönt att få lite hjälp och tips. Vi behöver det. Hoppas hon kan hjälpa mig och Newton bara :P

Kommentarer
Postat av: Ina Jacobsen

Vid sådana tillfällen tror jag det är allra bäst att be om hjälp, som du gör. Hoppas det hälper er efter att tränaren varit där :)

2009-06-15 @ 20:11:16
URL: http://inajacobsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0