Halt.

Idag red vi igen, på förmiddagen, kom på en sak jag tänkte prova, att gå och göra halter hela tiden, för då är det jag som bestämmer när vi ska stanna, och inte han, så vi skrittade, haltade och gick fram igen och sådär höll vi på, och det var alltid jag som stannade honom, inte han som stannade sig själv, och vi kom frammåt lika lätt som vi kunde göra halt, så det gick asbra verkligen! Han fick verkligen lyssna på mig mest hela tiden, hade spö också, som jag petade på honom med när han var tveksam på att gå frammåt igen. Så det gick asbra idag, fick även till trav flera gånger, men jag tog bara korta sträckor, så han inte hann sakta av, utan att det var jag som gjorde det. Riktigt bra gick det verkligen, och jag är glad! Sedan hoppade jag av och gick med honom i skogen en liten vända, gick bra det med. Sedan tog jag in honom i stallet och "klädde av" honom (kan misstolkas xD haha)  Sprang sedan ut i hagen och öppnade till sommarhagen när han inte såg, mamma var i stallet hos honom, men han blev orolig när jag gick, gnäggade efter mig och så, fast mamma var där! Han kanske vet att det är jag som skulle ta ut han, så han trodde jag glömde honom :P haha. När han gick ut sen fatta han inte att det va öppet, så jag fick visa han, jag trodde han skulle springa av lycka på ängen, men nej, två travsteg sen börja käka bara, tråkmåns :P Han fick bara vara där ett par timmar, och det vär lättare än jag trodde att få in honom i vanliga hagen :)
Gud vad dålig jag är på svenska, gör bara kommatecken aldrig punkter typ. fy! Äsch, Newton var duktig idag iallfall :)

                           

Newton i sommarhagen  :)
Han vill ha en hagkompis :(
kass bild men kameran är paj!

Kommentarer
Postat av: Låttaaa.

ska vi släppa ihop dom imorn eller på torsdag? :D så får dom busa lite. :D vart isåfall? hos dig eller hos mig? :P

2009-06-09 @ 22:34:59
URL: http://lottaaeriksson.blogg.se/
Postat av: Maja

vad roligt att det gick bra =)

2009-06-10 @ 15:06:48
URL: http://ottesenmaja.blogg.se/
Postat av: Johanna

Roligt med framsteg!

Alla hästar är ju alltid olika, ingen är den andre lik. Men av alla unghästar jag har träffat, ridit eller tränat på något vis så har de varit "testiga" i 2-3års-åldern, förutom hingstarna som testat från början litegrann.

Han verkar vara väldigt sent tagen eftersom han enligt dig beter sig som en unghäst, han är ju trots allt 5? Vilket för mig nästan är vuxen ålder. (säger enligt dig då jag aldrig sett honom :))

Men övningen du beskrev i detta inlägg är en väldigt bra övning, DU ska bestämma när ni ska stanna, gå fram, stanna, svänga osv. KANON!

Säg g'ärna till om du undrar något, hjälper gärna till om du vill :)

Ett steg framåt och ibland två bakåt, man får kämpa på helt enkelt :)

Men som sagt, säg till om du har frågor osv, kan absolut långt ifrån allt, men är ganska van vid unghästar och utbildning :)

(usch vad skrytig man låter, men hoppas du förstår rätt)

2009-06-10 @ 19:38:18
URL: http://zotis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0