Envis som en åsna.

www.Dåliguppdatering.se men nu kommer det. I förrgår, tisdags, red jag dressyr, med sporrar, det mesta gick finfint och jag kunde hålla honom i munnen, jag kortade, längde, höll i, mjukna. men galoppen var inte så bra. Och delar av hanteringen var en katastrof, tex när jag satt på mig sporrarna satt jag på huk framför honom, jag tillslut slog han till mig med framhoven, inte jättehårt men. Dåligt beteende iallfall så jag blev arg och slog tillbaka och vred om snoken på honom. Och efter ridpasset stod det en höpåse i stallgångel som han tog tag i och rog en tugga och höll även i påsen och vägrade släppa och ruskade om så halva hö var i stallgången. Och när jag sopade runt honom vägrade han flytta bakdelen när jag bad honom om det. Så jag fick trycka bort honom med kvasten allt vad jag hade, snacka om att han inte var arbetsvillig och samarbetsvillig, men jag kämpade på och träna flytta han fram och tillbaka tills han tillslut flyttade sig bara jag peka. dryga envisa häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0