Hjälp oss.

Har inte träffatr newton sen tisdags morgon, äntligen fick jag pyssla med honom, har blivit långa jobbdagar och därför åkte jag inte hem. Red också ett lättare ridpass i paddocken, gick sådär, lite trög och bekväm som vanligt, men i helegn ska jag rida ut, både lördag och söndag.
Det är så tråkigt att rida honom på banan när han är trög och ovillig, han tycker ju inte de är nå kul, å då tycker inte jag heller det, blir bara irriterad över min stackars häst. Mina tankar går i hur jag ska göra, ändra foder, byta bett och sadel, rida för tränare, lämna bort honom på tillridning, byta bort mig... Ja faktiskt, det är ju nått, och antagligen är det fel på mig efetrsom jag rider.
Och jag har mest ridit pigga och heta hästar, och jag är inte van hästar som är lite tröga, så jag rider väl kanske fel. Tex så blir det att jag inte hållar i tyglarna knappt, efetrsom jag fått sitta och hålla i heta hästar, och nu är inte fallet så och då tappar jag tygeln helt istället.

några förslag eller idéer??

vi vill ha kul tillsammans!

Kommentarer
Postat av: marie eriksson

Hej!



Jag tror att det hela beror på att han är under inridning fortfarande. Det är därför han kan vara seg och vrång. Kommer ihåg när vi köpte Herman. Han var då 4 år och säljaren hade skickat honom på inridning i en månad, för att han skulle vara lite riden när vi fick hem honom. Han stannade jämt så fort man skänklade och ville absolut inte gå framåt. Han var verkligen jättejobbig! Men jag och syrran fortsatte som vanligt och efter ett tag så gick allt bättre och bättre. Nu är han hur duktig och underbar som helst :) han är både känslig och lyhörd. Tror att det är ganska vanligt att hästar beter sig så under inridningen, eftersom det är mycket nytt osv. Jag är säker på att Newton kommer bli minst lika duktig! Tycker att ni verkar gjort jättemycket framsteg tillsammans. Ni är jätteduktiga! Jobba på som vanligt och börja kanske rida för en instruktör om du känner att du vill och har tid. Det är ju alltid bra att få lite extra hjälp. :)



Ha det bra och lycka till! Kram

2009-11-21 @ 10:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0