Lektion på Lagos.

Idag var vi med skolan på Falu RK hela dagen, skötta stallet och gosade med shettisarna. red en ny häst som hette Lagos. Han kändes som en travare i början, sprang och gapade med käften och nosen rakt fram och lång hals. verkligen sökte sig bort från det jobbiga. Han var jobbig att rida i början och jag ville bara kliva av. Men sen kom jag på att på böjt spår, med ledande tygel och inner skänkel slappnade han av och sökte sig nedåt och var mycket mer arbetsvillig. Och jag gjorde lite volter då och då för att få han att slappna av och komma i bättre form. Tillsut gick han även bättre på rakt spår och flyttade sig fint för skänkel och var väldigt lättsam. Dock vred han lite på huvedet ibland. Annars var han frammåt och fin, kunde dra iväg lite ibland. Vi red utan stigbyglar för att komma ner i sadeln och tränade på skänkelvikning.
Fick även mycket beröm i slutet av läraren och att jag satt som en KUNG i sadeln! Det gillade jag att höra :)

Jag älskar när man vinner över sig själv när man tror att man inte klarar av hästen, man vinner ju också över hästen, man blir ett team och hästen blir mer samarbetsvillig och går mer frammåt nedåt. :)

Kommentarer
Postat av: elin

SV: Nej vi har väldigt bra värden på vårat hö men vi har höensilage :)

2009-11-13 @ 08:20:13
URL: http://elinpamlin.blogg.se/
Postat av: Danielle'- livet enligt mig

åhh vilken fin häst det är på din header! är det din häst? :)

kram

2009-11-13 @ 19:38:44
URL: http://lifeofdanni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0