Premiär Ridhus

Hann inte sätta mig vid datan alls igår.

Vi var iallfall till Ridklubben, lastningen gick utmärkt både dit och hem, gick in och stannade. Jag behövde bara gå bredvid, inte smacka eller nått. LÄTTLASTAD HÄST :D
När vi kom fram och lastade ur tittade han på alla hästar i hagarna och i uteboxarna, han gnäggade inte ens, jag hade förväntat mig att han skulle dra mig och springa till alla hästar och hingsta sig. men de gjorda han inte, han såg mest förvånad ut. Shockad. värsta hästparadiset :P
Så jag gick runt lite med honom sen gick vi in i ridhuset och ledde runt han. När han såg sig själv i spegeln gnägga han och reste på sig lite, haha. snygging tänkte han nog :P
Efter att vi gått några varv var han helt avslappnad, så longerade jag honom några varv, jag trodde han skulle vara pigg men nej :P
Sen kom vicky in med sina hästar, Carismo som Malin red och vicky longerade åringen. Newton brydde sig inte så mycket, sen ställde jag on honom i en utebox medans jag gick och anmälde mig till löshoppningen på lördag. Sen åkte vi hem, så allt gick verkligen SUPER!! Bara dit att rida nu typ.

Jag är stolt över Newton som bettedde sig så bra och lyssnade på mig.

Som pappa sa: Bara han är med dig emma så är han trygg.

Och ja han vet nog att de är jag som är ledaren nu.

Kommentarer
Postat av: Ina Jacobsen

Vad kul att det gick så fint i ridhuset, du har ju en toppenhäst som är så snäll och lugn fast han aldrig varit i ett ridhus innan!

Jag var i ridhus för första gången med Amigo idag, på en utställning, han var allt annat än lugn om man säger som så, haha!



Min gissning på transporten: 10.000:- (och jag har noll koll på Bojtransporter...och tansporter över huvudtaget)



ha de gott

Kram Ina

2009-11-08 @ 20:18:05
URL: http://inajacobsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0