Snö, styltor och stöd i munnen

Snön har kommit, och den ligger kvar här i mora, även fast det regnar och är plusgrader. Så paddocken var töig och newton fick styltor idag. så jävla jobbiggt de är :( han snubblade flera gånger i början, men om jag höll upp huuvet och skritta på honom så gick det bättre. Tränade på att korta och länga honom i traven, det gick finfint! tog nån galopp också. Försökte få honom att ta mer stöd i munnen, och jag skulle hålla i tyglarna bättre. Och vi gjorde nog lite framsteg där, kunde även hålla i honom i galoppen. Fast dock känns inte traven lika avslappnad när jag håller i honom. men man kan ju inte rida runt med slappa tyglar i dressyr eller hopp. visst hade det vart kul med western, men jag kan inte det så mycket. så vi börjar med dressyren.

Vet ni någon bra övning som får hästen att ta mer stöd i munnen och för mig som ryttare att hålla i?
något speciellt bett? hade tredelat idag.
Jag tänkte att de här med att korta och länga skulle vara bra, vilket de verkar som att de funka.


Kommentarer
Postat av: ina

tack detsamma:D

2009-11-07 @ 10:25:21
URL: http://iinah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0