Cooling.

Fint väder idag, så jag bestämde mig för att rida ut. Fast med min bror Elias och våran hund. Elias skulle nämligen ut och jogga, så jag fick sällskap. Men medans jag väntade på honom red jag i paddocken, skrittade fram och travade, skraittade, travade, tränade på att få honom att börja trava, utan att jag behövde använda rösten eller spöt, eftersom han varit lite vrång nu på slutet. Gick bra som fan med det efter en liten stund och han travade utan att jag gjorde så mycket. Bra!
Sen kom Elias och Flärran, så vi red iväg, bakom KJ, förbi soptippen. Mötte några bilar på grusvägen eftersom soptippen var öppen. Men Newton var hur cool som helst. Förutom en gång när det kom en bil bakifrån, då blev han lite skraj, och ville springa. Men han är ju ett flyktdjur, så de va inge konstigt.
Travade även upp för en brant lång backe, de tyckte han var jobbigt, var helt slut när vi kom upp, haha.
Annars gick allt super, fattade galopp och han fattade dirket på rakt spår. Och rätt galopp varje gång också. ;)
Han var ganska stark och dragig, helst när han hamna efter. Och när han var före stannade han och väntade in Elias. haha :)

Red totalt 1h 40 min. Ganska länge, men inte så krävande.



Bjuder på en bild på mig och C-ponnyn Farin på Hofors ridklubb, när vi var där och hoppade terräng med skolan i våras, jättefin terrängbana alltså. Här hoppar vi en mur på 110. Ponnyn blev het på banan, sprang som fan och tyckte de va kul.


Kommentarer
Postat av: Ronda.blogg.se- Mode, Tips, Skötsel, Tankar och Funderingar, Träning/Tävling och Ridsport, allt för dig och din häst!

Sv: Jag har bara en som nästan är likadan fast man ser mer hela tränset och en när det sitter på, men man ser inte alls bra på den. Vill du att jag ska lägga upp den som man ser hela tränset mer? :)

2009-10-05 @ 21:31:00
URL: http://ronda.blogg.se/
Postat av: Jennifer

SV: Tackar tackar :)

2009-10-05 @ 21:57:05
URL: http://jennifersumar.blogg.se/
Postat av: Josefine

Haha, aw vilken söt bild :)

2009-10-05 @ 22:12:52
URL: http://jsohlman.blogg.se/
Postat av: jenny

Sv: ja de e jätte härligt, håller på mycket med horsemanship och de ger så himla mycket både från marken och i sadeln =)

2009-10-05 @ 22:21:55
URL: http://jbostrom.blogg.se/
Postat av: veronica

Tyckte väl det såg ut som Hofors :) Har hoppat en del på terrängbanan med ponnyerna, men nu var det längesen :P

2009-10-13 @ 22:46:18
URL: http://veronicasroka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0