Dålig dag.

Jag var ut igår vilket gjorde att jag försov mig, så Newton gick ut kl 9 vintertid, alltså 10 sommartid :S:S blev helt schockad när jag såg hur mycket klockan var, att jag inte hört klockan. Dum matte!

Innan ridningen när jag fixade med newton inne, så kom jag bokom honom med en filt, och han sparkar mig, jävlar var sur och ledsen jag blev, jag skrek och slog tillbaka, samtidigt som jag grät. Inte för att de gjorde ont, utan för att han gör det. Jag trodde han hade slutat med de där nu...
Idag red vi 2 timmar, skrittade bara, red till Riset, där finns ett Ridhus. Vi kom fram, och newton blev lite upphetsad, för att de stod hästar i hagen som gnäggade. Och jag blev osäker, visste inte hur han skulle reagera på ston och så. Jag vet inte om han träffad nått sto i sitt liv, förutom sin mamma. Och hästar över-huvudtaget är ju jättespännande tycker han, han har ju inte träffat allt för många. Och det började bli mörkt så vi vände typ direkt vi kom fram. Och det blev mörkare och mörkare, och rullskid-åkare är jätteläskigt tycker Newton. Tillslut såg vi ingenting ute i skogen, men kom tillslut hem. Och inga reflexer hade vi heller, fy skäms!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0