Dressyren och longering.

Det var något fel på datorn igår, så bloggen funka inte. Igår red jag dressyr, Flyttade lite och så. Allt gick jättebra, han var jätteduktig, men ville inte alls fatta någon galopp i höger varv, men tillslut fick jag några galoppsprång. Skänkelvikningen gick okej, framdelsvändningen gick super, gick runt hursomhelst i mitten och svängde endast med framdelsvändning åt olika håll. behövde inte anstränga mig så mycket, mest tänka på vad jag ville göra. Sen när vi skulle göra samma sak fast bakdelsvändning hade han ballat ur lite, gjorde nån blandning, gick emot skänkeln och lyssnade inte. Men efetr ett tag gick även detta super.
Min lilla dressyrponny :)
Nästa dressyrpass ska vi öva öppna/slutna. Vilken dag det nu blir.

Idag kom jag hem sent, så jag longerade honom, gick en sväng med honom först ute på vägen för att skritta igång där istället för på volten. Så totalt höll vi på i ca 40 min. Det gick bra iallfall.

Kommentarer
Postat av: Ronda.blogg.se- Mode, Tips, Skötsel, Tankar och Funderingar, Träning/Tävling och Ridsport, allt för dig och din häst!

Sv: Förlåt! Det hade jag helt glömt! ;) Lägger upp en idag ;)

2009-10-13 @ 22:06:35
URL: http://ronda.blogg.se/
Postat av: Veronica

Svar: Tack! Var så trött på den gamla, så de fick bli en ny. Som passade bättre in ;)

2009-10-13 @ 23:40:24
URL: http://veronicasroka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0