Falu Ridklubb

Var ju på Falu rk idag med skolan.
Mockade, sopade, fyllde på spån (fast det inte behövdes enligt mig), mockade shettishage, ta in hästar, borsta Junior, linda benen, knoppa, rida.

Ja det var väl det, Hästen Junior som jag red hade sjukt hög manke, manken var typ 20 cm högre än ryggen. Lite skillnad mot Newton som knappt har nån manke alls. Annars var Junior stel och slappnade liksom inte av, ganska stark, men faktiskt inte så seg som vissa andra. Men Marika, ridläraren sa åt mig att jag var hästens coatch, lärare, psykolog och jag skulle få honom att slappna av, knyta upp knutarna. Ställa utåt, innåt. Hur jag skulle hålla handen, känna hästens mun med armbågarna, och när jag lirkat lite så slappnade han av och  fick ner sitt huvud och slappnade av i halsen i några sekunder, sen fick jag börja om igen, och så höll vi på, haha. Men faktiskt så kändes det bra att han slappnade av i några sekunder iallfall, jag liksom klarade det, och jag lärde mig något!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0