Fråga - Strö.

Jag använder mig av Spån, typ sågspån fast i grövre modell, väldigt kornig, och lite fuktig. Vilket är bättre än vanligt sågspån då de ofta är torrt och dammigt. Mitt spån är jättebra för hovarna då det är fuktigt. Jag gillar det bättre än kutterspån också, då kutterspånet är väldigt lätt och hästen sjunker ner lättare mot backen. kutterspånet fastnar också lätt i man och svans, hehe. Nackdelen med mitt spån är att det färgas väldigt snabbt brunt i boxen. Antagligen för att det är fuktigt och tar lätt åt sig färgen av skit. ser nästan ut som torv. Så helst hade jag velat blanda mitt spån med kutterspån för lite ljusare strö.

Vad använder du för strö till din häst? vad gillar du?

mitt strö, dock mörk bild


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0