Framskor

Imorse gick jag upp kl 7, gick till stallet och släppte ut ponnyn, mockade medans han åt frulle. Sen longerade jag honom , han var ganska inspänd, men han var jätteduktig! och sedan in i stallet för att vänta på hovslagaren. Han kom en halvtimme försent. Henning var trevlig, men han tyckte jag kunde sko honom själv eftersom jag utbildar mig till hovslagare. Men jag har ju inget städ. Men henning verkade, satt på skorna med 2 söm, sen fick jag spika i resten och sedan nita. Han var imponerad ;) Han tyckte jag var duktig och han var verkligen imponerad. hihi.
Och newton var jättesnäll, han stod som ett ljus nästan hela tiden. :D <3

Väntar på Henning


Före Barfota, som ni kanske ser så sliter han på ytter.


Efter :) Känner inte igen honom i skor :)

Kommentarer
Postat av: Adriana Johansson - toppryttare

jättefin häst du har! :)

2009-10-05 @ 19:10:23
URL: http://adrianaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0