Galoppi.

Hann rida innan det blev mörkt idag. Fast det var därmot kallt idag och underlaget i paddocken var halvfruset. På gränsen till att man inte kunde rida där. Det var hårt men om knucklorna skönk ner lite när man gick på dom. Så lite stapplit var det, men inte stenhårt som sagt. Var lite skeptiskt i början, men tänkte att jag rider en stund. Hade dressyrsadeln. Travade igång och tyckte att det allt kändes ganska bra. Gjorde lite galoppfattningar och han var jätteduktig att fatta, även på ställen han inte fattat galopp förut. Och när han var påväg att sakta av kunde jag bara luta mig tillbaka och driva mer i sadeln och lägge på spöt lite försiktigt och han galopperade några steg till. Så han var Superduktig idag. Detta har inte gått att göra förut. Så vi fick längre galoppsträckor än vi nånsin fått, typ ett halvt varv. haha xD Men jag var överlycklig, och vi gjorde detta ett par gånger i båda varv. Då var jag nöjd med honom, travade av, skrittade av. Blev ridning på ca 40 min bara. Men det var riktigt bra, det lilla vi gjorde! Ska öva öppna/sluta nästa gång jag använder dressyrsadeln, när det är lite mjukare underlag.

Imorgon får det nog bli vilodag för Newton, men jag ska rida på Falu Rk tror jag. Hoppas jag får nån häst som jag inte ridit, som är lite mer frammåt än dom andra. Och att vi får göra något kul, nått som vi lär oss av.

Är så jävla tråkigt att vara på falurk med skolan, vi typ mockar, fodrar, tar in hästar och rider ibland. Slavarbete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0