Gårdagen

Var borta hela dagen igår, så jag fick rida på kvällen, så det blev paddocken. Det som var så fint på dagen, helst hade jag velat rida ut då. Hade iallfall bommar och travade över, gick fint. Och hade en bom på mitten på "snett igenom". Galopperade några varv :D och övade på att han skulle galoppera snett igenom, vilket han tyckte var sådär då han vill hålla sig på spåret och ta stöd från staketet. Men fick honom att galoppera snett igenom, men ofta sakta han av efter halva vägen. Sen prova jag galoppera över bommen, men vid bommen sakta han av till trav.. Men i slutet så fick jag honom att galoppera 2 gånger över bommen. Då var jag nöjd, travade och skrittade av och gick in med honom. Svettig blev han. Galoppen är jobbigare än trav kan vi då säga. Men snart har han nog fått upp lite mer kondition och bär upp sig bättre i galoppen. Och snart hoppar han ;) 50 min red vi totalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0