Helgen

Då har man varit dålig på uppdatering igen då.

Torsdag: Emilia red, han hade varit svårfångad i hagen, igen. Och vrång i ridningen.

Fredag: eftersom han blivit svårfångad, (och detta gör att man blir irriterad under hela ridpasset sen) så hade jag honom lös i paddocken, och jag tränade på att han skulle gå ifrån mig, och komma med mig utan närkontakt. Gick jättebra efter en stund, han följde med mig hur jag än gick och vände på mig. Han stannade så fort jag stannade också. När jag sprang travade han bredvid mig :D och fick honom även att galoppera nån gång bredvid mig :D

Lördag: Red ut med mamma och flärran. Red lite på ängen, och galopperade, dock fick jag bara galopp mot hemvägen på ängen. men det var en bra galopp iallfall, med krafft och energi. Kändes riktigt snyggt. Sen red vi vidare på nya stigar och vägar :)

Söndag: Red på nya stigar igen, lite tittig, men man behöver bara klämma till med ytterskänkel så bryr han sig inte mer. Typ som att jaha det var inge farligt, haha sötis :) Men det blev mest skritt, så när vi kom hem travade jag på i paddocken lite, han var frammåt i början, men segade ner efter ett tag. Övade på att halta, från skritt och från trav. Och fram igen, helst direkt till trav. funkade bra. Innan jag skrittade av red jag innan för spåret och svängde honom huller om buller. Men svängde med rak häst, alltså bak och framdelsvändningar. Gick jättebra, fast ibland blandar han ihop dom, så man får vara extra tydlig.


Nu ska jag gå och ta in honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0