Körhäst - hopphäst?

Idag fick jag en loksele av en gammal man, han är gammal hovslagare och bor granne med stallet, Han är jättesöt och går och hälsar på hästarna varje dag. Uno heter han, världens snällaste gubbe. fatta att jag fick de, bara för att den passa Newton. Han var nog bara glad att den kom till användning, även fast det var hans minne från sina hästar. Och han blev så glad att se newton i den, hans ögon log, hela han log. Så tömkörde jag honom lite i den, och Uno blev imponerad av mig och newton, att han var så duktig :) Så han tror att det blir en bar körhäst. Ja det blir nog körhäst och dressyr av honom, jag som köpte honom för hoppning :P

Här är den, gammal och fin, ganska bra skick, efter lite smörjning så blir den nog som ny. Har tyväär ingen bild när den är på newton.


Sen bytte jag till sadel och red. Så dagens träning bestod av galoppera över bom. Eller ja, litet hinder på 25 cm. Och målet var att han skulle galloppera över utan att riva. och det klarade vi efter ett tag. han saktade av innan hindret och travade över. Men sen galopperade han lite klumigt över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0